Nieuws

17 maart 2023

OV-Klantenbarometer 2022: waardering voor het openbaar vervoer gedaald

Voor het eerst in jaren is de waardering van de reizigers voor het Nederlandse openbaar vervoer afgenomen: van een 7,9 in 2021 naar een 7,8 in 2022. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer van 2022, het klanttevredenheidsonderzoek in het ov van CROW-KpVV.

De dienstregeling kende in 2022 meer verstoringen dan normaal. Door ziekteverzuim en gebrek aan personeel was de rituitval hoog. Daarnaast sneden ov-bedrijven in de dienstregeling en waren er stakingen. Die omstandigheden waren mogelijk van invloed op het oordeel van de klant.

Voor het eerst in jaren is de waardering van de reizigers voor het Nederlandse openbaar vervoer afgenomen: van een 7,9 in 2021 naar een 7,8 in 2022. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer van 2022, het klanttevredenheidsonderzoek in het ov van CROW-KpVV.

De dienstregeling kende in 2022 meer verstoringen dan normaal. Door ziekteverzuim en gebrek aan personeel was de rituitval hoog. Daarnaast sneden ov-bedrijven in de dienstregeling en waren er stakingen. Die omstandigheden waren mogelijk van invloed op het oordeel van de klant.